ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان
مراسم رونمایی از دومین خودروی ملی ایران خودرو با نام «دنــا» در شرکت ایران خودرو، با حضور وزیر صنایع و معادن، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیون‌های صنایع و معادن، انرژی، عمران، اجتماعی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با ارایه گزارش کار مصلح، معاون تحقیقات ایران خودرو آغاز شده است، وی درباره پروژه دنا گفت: خودروی دنا قرار است، در حیطه قیمتی 18 تا 25 میلیون برای مدل ELX لوکس و بهای 14 تا 18 میلیون برای مدل LX به بازار عرضه شود.


مراسم رونمائی از خودرو دنا با حضور نایب رئیس مجلس و وزیر صنایع و معادن

وی درباره هدف ارایه خودروی جدید ایران خودرو گفت: خودروی دنا که روی پلت فرم سمند طراحی شده است، برای حفظ و ارتقای برند ایران خودرو در بازار داخلی و خارجی و همچنین ارتقای پلت فرم ملی برای گرفتن استانداردهای سال 91 به بازار عرضه می‌شود.

مصلح درباره استانداردهای ایمنی و آلایندگی دنا گفت:‌ خودروی دنا با استاندارد آلایندگی یورو 4 به بازار عرضه خواهد شد و قابلیت ارتقای استاندارد به یورو 5 را نیز دارد؛ همچنین این خودرو توانسته است همه استانداردهای 55 گانه را به دست آورد و در سطح ایمنی سه ستاره برای سرنشین بزرگسال و کودک در بزرگراه دست یابد.

وی درباره طول عمر خودروی دنا گفت: برنامه ما این است که دنا طول عمری هفت ساله داشته باشد و قصد داریم بین سال‌های 90 تا 93 به بیشترین تیراژ تولید که صد هزار دستگاه است، دست پیدا کنیم و تا سال 96 به 510 هزار دستگاه برسیم.

وی درباره تیراژ این محصول در بازارهای خارجی گفت:‌ از آنجا که برنامه‌ریزی ما این است که خودرو دنا، جایگزین سمند در بازارهای خارجی شود، پیش‌بینی می‌کنیم در بازارهای صادراتی به تیراژ پانزده هزار دستگاه دست پیدا کنیم.

وی درباره دیگر مشخصات فنی خودروی جدید ایران خودرو گفت: این خودرو که قابلیت تولید با دنده دستی و اتوماتیک را دارد، شتاب صفر تا صد را در 11.9 ثانیه کسب می‌کند، بیشترین سرعت آن، 194.2 کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها 7.4 لیتر است.

[ دوشنبه 90/1/29 ] [ 1:20 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک