ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان

اقدام نمایندگان و درخواست استیضاح وزیر خارجه، اقدامی هشدار دهنده است و نتیجه کار بستگی به واکنش وزارت خارجه دارد.

دکتر امیدوار رضایی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» اظهار داشت: بنا بر آیین نامه، هنوز درخواست استیضاحی تحویل هیأت رئیسه نشده است. نمایندگان باید درخواست خود را در نشست علنی کتبا به رئیس مجلس ارایه کنند و موضوع آن باید صریح و با ذکر مورد باشد و پس از تأیید هیأت رئیسه اقدامات لازم انجام شود. تا کنون 31 امضا برای این درخواست جمع شده و امکان افزایش این میزان هست، ولی تا تحویل رسمی، شمار امضاها مشخص نیست.

نمایندگان بنا بر آیین نامه منعی برای پس گرفتن امضای خود ندارند و تا زمان رأی‌گیری می توانند امضای خود را پس بگیرند و یا درخواست استیضاح را امضا کنند، اما در صورتی که تعداد آن به کمتر از ده امضا برسد، منتفی شده و از دستور کار خارج خواهد شد؛ برای نمونه، درباره استیضاح وزیر نیرو، نمایندگان تا شب قبل از استیضاح فرصت داشتند تا امضای خود را پس بگیرند. این روند به این دلیل است که متن استیضاح چاپ شده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد. روال نیز بر این است که اسامی نیز درج شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا استیضاح وزیر خارجه، تأثیری بر روند جاری دولت خواهد داشت، گفت: برای بهبود رابطه دولت و مجلس این اقدامات اثرگذار است. هم مجلس باید ملاحظاتی داشته باشد و هم دولت باید حساسیت های مجلس را درک کند تا بتوانند با یکدیگر همکاری کنند. در تعامل بین دولت و مجلس مصلحت به طرح استیضاح نیست. گاه باید مجلس کوتاه بیاید و گاهی دولت و نمی توان این انتظار را داشت، همان چیزی که می خواهیم انجام شود. تعامل دولت و مجلس واجب عقلی، قانونی و شرعی است و حکم می کند که از برخی خواسته هایمان بگذریم.

وی درباره انتساب آقای ملک زاده به گروه انحرافی و تأثیر آن بر روند تصمیم گیری نمایندگان، گفت: دوستانی در مجلس و در میان افراد حزب اللهی و ارزشی هستند که نسبت به یکسری از افراد درون دولت حساسیت پیدا کرده و باید در تصمیم گیری ها ملاحظه این موضوع را داشت و به آن توجه کرد.

 

[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 9:1 صبح ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک