ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان
قم-حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ، گفت: شیعه برای گفت وگو ومناظره رسانه‌ای با تمام سطوح فرقه وهابیت آماده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، وی درابتدای درس خارج فقه خود درمسجد اعظم قم ، افزود : اگر آنان ادعای حقانیت دارند ما حاضر به گفت وگو ومناظره با آنها در برابر همه رسانه‌های دنیا هستیم.

وی ادامه داد: این گفت وگو باید درسطح‌های مختلف اعم از مفتی اعظم شما با علمای بلند پایه ما و همچنین پایین‌ترین مقام علمی شما با پایین ترین مقام علمی شیعه انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین ازاقدام اخیر فرقه وهابیت درانتشار کتاب های ضد شیعه وتوزیع رایگان آن درمیان حجاج بویژه ایرانیان انتقاد کرد وگفت: اینکه وهابیت مدام به اهانت وشبهه افکنی علیه شیعه اقدام می‌نماید، تابع هیچ منطق واصولی نیست.

وی گفت: اینکه فقط شما با چاپ کتاب‌های موهن علیه شیعه فرصت بیان ادعای خود را داشته باشید وشیعیان از این فرصت محروم باشند، منصفانه نیست.

این مرجع تقلید افزود: آنچه که حقانیت شیعه را در برابر وهابیت آشکارمی سازد وجود کتاب‌های وهابیت درداخل کتابخانه‌های شیعه است درحالی که درکتابخانه‌های وهابیون هیچ نوع کتاب مذهب تشیع وجود ندارد.

استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان کرد:اقدام وهابیت درفحاشی واهانت به حجاج شیعه در عربستان مانند همان فعالیت‌های تروریستی اعضای این فرقه است، اما بااین تفاوت که این ترور یک ترور فرهنگی است.

وی افزود: مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است و همه مسلمانان که درحج شرکت دارند باید عقاید خود را مطرح کنند.

وی افزود:حجاج شیعه مانند همه حجاج دارای ویزا معتبرازحکومت آل سعود هستند وازنظرقوانین بین‌المللی هم هیچ جرمی را مرتکب نشده‌اند و از نظر اسلامی میهمان خانه خدا هستند،کدام عاقلی درحجاز این را قبول دارد که با آنان این گونه برخورد ناشایست شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اقدام وهابیت مانند این است که گروهی ازگردشگران ازممالک بیگانه به عنوان میهمان به کشورما سفرکنند، اما ما به آنها کتاب‌هایی بدهیم که درآن به دین و فرهنگ آنان اهانت شده باشد.

وی ادامه داد: تمام وهابی‌ها این چنین نیستند، فقط گروهی از آنان که به هیچ کدام ازاصول ارزشی اسلام توجه ندارند به عداوت با شیعیان می‌پردازند در میان آنان افراد عاقل هم هست، که با منطق با شیعیان به گفت وگو می پردازد


[ دوشنبه 87/9/11 ] [ 11:16 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک