ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان

منابع خبری، از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده خبر داده اند.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری العالم، خبری را منتشر کرد که بر پایه آن، شبکه های خبری غربی مدعی شده اند که اسامه بن لادن در یک عملیات اطلاعاتی ـ که از سوی نیروهای آمریکایی سازماندهی شده بود ـ در نزدیکی اسلام آباد پایتخت پاکستان کشته شده است.

بنا بر این گزارش، تاکنون جزییات بیشتری از چگونگی کشته شدن اسامه بن لادن و احیانا درستی و نادرستی آن منتشر نشده است، اما منابع آگاه در آمریکا اعلام کرده اند، قرار است باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، رسما خبر کشته شدن اسامه بن لادن را اعلام کند.

در همین حال، یکی از مسئولان سرویس های اطلاعاتی پاکستان، مرگ اسامه بن لادن، سرکرده شبکه تروریستی القاعده را تأیید کرد.

گفتنی است، از سال 2001 و پس از رخداد مشکوک 11 سپتامبر در برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی، اسامه بن لادن و گروهش، آماج حملات نیروهای آمریکایی و ائتلاف قرار گرفته اند.

به دنبال عملیات یازده سپتامبر، جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا، دو کشور افغانستان و عراق را اشغال کرد، ولی ردی از اسامه بن لادن نیافت. از آن زمان به بعد، در هر برهه ای خبری از کشته شدن یکی از معاونان بن لادن به گوش می رسید، اما از خود اسامه خبری نبود تا اینکه ساعاتی پیش، خبر کشته شدن بن لادن بر خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت.

اوباما کشته شدن اسامه بن لادن را تأیید کرد
   
اوباما تصریح کرد که آمریکا با انجام یک عملیات، اسامه بن لادن را کشته است.

وی گفت: در این عملیات، گروه اندکی از نیروهای آمریکا، بن لادن را کشتند و جسد او در دست نیروهای آمریکاست.

در همین حال، شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد: بن لادن در بیرون از شهر اسلام آباد پاکستان در یک خانه بزرگ اقامت داشته است.

پاکستان کشته شدن بن‌لادن را تأیید کرد   

یک مقام امنیتی پاکستان امروز (دوشنبه) تأیید کرد که رهبر القاعده در یک عملیات اطلاعاتی بسیار حساس کشته شد.

این مقام امنیتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: می‌توانم خبر کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده را در این عملیات بسیار حساس تأیید کنم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال، این مقام امنیتی پاکستان نتوانست به سرعت این را تأیید کند که رهبر القاعده در کجا، چه زمانی و چگونه کشته شد!

این مقام امنیتی پاکستان، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا سرویس اطلاعاتی پاکستان نیز در این عملیات همکاری داشته است، گفت: تنها می‌توانم بگویم که این یک عملیات اطلاعاتی بسیار حساس بوده است.

طالبان پاکستان تکذیب کرد

یکی از سخنگویان طالبان پاکستان در تماس تلفنی با شبکه خبری «جیو» تأکید کرد، بن لادن زنده است و ادعای رئیس جمهور آمریکا در این باره دروغ محض است.

اخبار تکمیلی در این باره منتشر خواهد شد... .


[ دوشنبه 90/2/12 ] [ 1:57 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک