ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان

 حجت ‌الاسلام محمدعلی صدوقی، نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه یزد بامداد امروز و در سالروز شهادت پدر خود، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام محمدعلی صدوقی صبح شنبه در سن 62 سالگی در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

امروز 11 تیرماه سالگرد شهادت آیت‌الله محمد صدوقی، سومین شهید محراب و پدر بزرگوار حجت ‌الاسلام صدوقی است که مراسم بزرگداشت وی نیز از دقایقی پیش در مسجد حظیره آغاز شده است.


[ شنبه 90/4/11 ] [ 10:12 صبح ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]

شور بختانه مدتی است که سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی دچار درجازدگی و گاها برگشتن به عقب شده است.ساخت و تولید سریالهای طنز کلیشه ای وفیلمهای سینمایی گیشه ای که چند سالی است بر سینمای ما سایه افکنده،زمینه ساز زوال و نابودی این صنعت عظیم ملی را سبب شده.

اما بزرگترین حادثه نامیمون چند سال اخیر وجود کلیشه در سینما و سیما ملی است.درست بعد از ساخت (بچه های آسمان)ساخته مجید مجیدی بود که نگاه دنیا به سینمای ایران عوض شد.استقبال از این فیلم در دنیا تا به آنجا پیش رفت که ژاپن هم اقدام به ساخت کپی این فیلم کرد.اما متاسفانه نتوانسیم روند رو به رشد را ادامه دهیم و رسیدیم به نقطه ای که امروز به جرات میتوان گفت که فیلمی قابل دیدن نداریم!

اما واقعه به همین جا ختم نشد،ظهور عده ای کارگردان وطن فروش که فقط برای خودشیرینی،شروع به سیاهنمایی از جامعه متعال ایرانی و اسلامی کردند ودر جشنواره های سیاسی جایزه گرفتند.از طرفی رواج فیلمهای آبکی که نه ابتدا و نه انتهای مشخصی دارد باعث اشباع بازار فیلم ودلزدگی مخاطبین شد.

استکبار هم که فرصت را مغتنم شمرده بود سیل آثار خود را روانه ایران کرد و افکار خبیث خود را در وجود مخاطبین خاصه جوانان نهادینه کرد.

 

از طرفی کارگردانان سیما هم دست بکار شدند و با ساخت طنزهای سراسر لودگی مخاطبین را به سمت ماهواره سوق دادند.اما باز هم این پایان کار نبود،ماورای این کاستی ها تبدیل شدن بازیگران به الگو برای جامعه ایرانی بود.بر سر زبان افتادن تکیه کلامهای آنها،مانکن شدن عده ای از بازیگران،و در نهایت وضعیت فعلی....

تاکی باید پیرمردی بیسواد را از گوشه خیابان جمع کنیم و بعنوان الگو مطرح کنیم.تا کی باید قالبهای مذهبی وصله ای ناجور تلقی شوند.تا کی باید مخاطب طنزهای آبکی باشیم...

برآیند اتفاقات سینمایی ایران،اضمحلال آن را نوید می د هد کما اینکه این رخداد شوم  سالها قبل واقع شده است.


[ پنج شنبه 90/4/9 ] [ 12:12 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]

به بهانه بازگشت پرستوی خونین بالمان به وطن ومنور کردن فضای دانشگاه علوم پزشکی یزد

امروز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد منتظر بزرگترین استاد خود است.

دوستان گفتند که او سالها قبل فارغ التحصیل شده است؛اما متاسفانه هنوز برای ما گمنام است و گمنام باقی خواهد ماند.سالها قبل وقتی که دانشگاه عاشقی بر پا شد،او و همه همکلاسی هایش وارد دانشگاه ایمان و یقین شدند.استادشان روح الله بود.مکتبشان ولایت.اما هیچکس نفهمید در چه مقطعی تحصیل کردند.آنها تنها یکبار امتحان دادند و همه با نمره بینهایت قبول شدند.برگه هایشان را خدا تصحیح کرد و زیر برگه هایشان  نوشت(آنها زنده اند و نزد من روزی می خورند).

اما امروز قرار است استاد به همه ما یکی دو واحد،درس بصیرت بدهد.شاید دیگر کارآموزی ایمانمان را ناتمام نگذاریم.اصلا شاید امروز توانستیم او را متقاعد کنیم که استاد راهنمای پایان نامه ماشود.بچه ها میگویند دست نمره استاد خیلی خوب است،حتی اگر اندکی هم درس بهتر زیستن بخوانیم،قبولیم...

تا یادم نرفته بگویم:امت!ظرفیت کلاسها محدود نیست!،کلاس استاد برای همه ما جای خالی دارد.

شادی روح شهدا صلوات...


[ سه شنبه 90/4/7 ] [ 2:21 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک