ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان
رییس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب در ضیافت افطار شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر شرکت کرد.
به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر یک روزه به قطر پس از پایان مذاکرات دوجانبه با امیر قطر و شرکت در کنفرانس خبری در ضیافت افطار شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر حضور یافت.
ملاقات با جمعی از سفرای مقیم قطر و دیدار با نخبگان ایرانی مقیم قطر از برنامه‌های دیگر رییس جمهور در این سفر است

[ یکشنبه 89/6/14 ] [ 11:39 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه در شرایطی اقدام به اخراج صدها مهاجر رومانیایی به کشورشان کرده است که وی خود از یک خانواده مهاجر مجارستانی است.
سارکوزی که با اخراج صدها مهاجر رومانیایی که به عنوان شهروند اروپایی در این کشور حضور داشتند ولی پروانه کار برای آنها صادر نمی شد موافقت کرده و خواستار بازگرداندن آنها به سرزمین مادریشان شده است، خود از یک خانواده مهاجر مجارستانی است.
"نیکولا دومنش " که زندگینامه رییس جمهوری فرانسه را به رشته تحریر در آورده در این باره می نویسد،نیکلا سارکوزی فرزند پدری مهاجر اهل مجارستان و مادری یونانی تبار و اصالتا یهودی است و در کلیسای رومن کاتولیک تعمید یافته و در پاریس و در جامعه مسیحی آن شهر بزرگ شده است.
سارکوزی از سال 1983 تا سال 2002 شهردار منطقه نویل، یکی از مناطق مرفه پاریس بود و پس از آن وزیر کشور فرانسه شد و در سال 2004 نیز به مدت کوتاهی وزیر دارایی بود.
"آنیتا هاوسر" از نویسندگان زندگینامه سارکوزی درباره شخصیت وی معقتد است: او بیش از حد بلند پرواز و در این راه سختکوش است.
بسیاری از کارشناسان امور فرانسه،سارکوزی را به شدت طرفدار رابطه با آمریکا می دانند هر چند که موافق حمله به عراق نبود .
همسر کنونی و سوم وی یعنی کارلا برونی نیز یک شهروند فرانسوی ایتالیایی الاصل است که در شهر تورین بدنیا آمده و پدرش نیز که یک یهودی الاصل از خانواده " تدشی " است سالها در شهر سائوپولو در برزیل زندگی می کرده است.
در چنین شرایطی که رییس جمهوری فرانسه خود و همسرش از مهاجران خارجی هستند،در فرانسه اقامت دارند و به عنوان مرد و بانوی اول این کشور به حساب می آیند فرمان اخراج مهاجران رومانیایی صادر می شود و صدها تن از این افراد به بخارست بازگردانده می شوند و همین مساله نیز مقامات رومانی را نسبت به رفتار کاخ الیزه دلگیر کرده است.
بریس هورتفو، وزیر کشور فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که تا پایان ماه اوت گذشته باید ‎ 700مهاجر رومانیایی را به کشورشان باز گرداند که این امر را نیز محقق کرد.
از ژانویه سال ‎ 2007میلادی که دو کشور رومانی و بلغارستان به اتحادیه اروپا پیوسته‌اند هزاران تن از اتباع این کشورها به امید دسترسی به فرصتهای کار ، برخورداری از کمکهای اجتماعی و زندگی بهتر به فرانسه آمدند و در این مدت دولت پاریس نیز مجوز کار به آنها نداد.
به هر روی نیکلا سارکوزی مجارستانی تبار که همسرش نیز یک مهاجر ایتالیایی است، مهاجران رومانیایی را از خاک فرانسه اخراج و صدها خانواده مهاجر را با مشکلات زندگی و بیکاری راهی کشورشان ساخت.

[ یکشنبه 89/6/14 ] [ 11:38 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]


.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک