ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان

 

نمیدونم تا حالا به این فکر کردید که چقدر از عمرتون باقی مونده یا نه!؟

اما حتم دارم که هیچ فرد عادی فکر نمیکنه لااقل به این سال و زمونه ها بمیره! اگه کسی به ما بگه که مرگ از رگ گردن بما نزدیکتره فورا میگیم: بلـــه و هزاران قصه و قافیه از مرگ های ناگهانی دوستان و آشنایان براش تعریف میکنیم! اما اگه پای مرگ به وسط بیاد، میگیم که مرگ حق است؛ اما برای همسایه!

خدا را چه دیدید؟!شاید من هم نتونستم این نوشته را تموم کنم و اجل مهلت نداد! اما یقین دارم که این دنیای لعنتی اونقدر منو مشغول کرده که حاضرم قسم بخورم، شیرین 60 سال دیگه زنده ام!!!

یادش بخیر، یه شب توی خونه تنها بودم و داشتم یه برنامه ای را میدیدم! فرزاد جمشیدی داشت این حدیث را میخوند:

 

 «ملک الموت»به حضرت رسول(ص) عرض کرد: من بارها و بارها به هر خانه ای رفت و آمد می کنم.هیچ خانه ای در مشرق و مغرب عالم نیست مگر این که روزی پنج مرتبه هنگام نماز با اهل آن ملاقات می کنم و حساب عمر آنان را می رسم . من به کوچک و بزرگشان از خودشان عالم تر هستم.(عمر آنان و شماره عدد نفس های ایشان را می دانم و موقعی که آخرین نفس خود را کشیدند جان آنها را می گیرم.)

 

بعد هم با لحن زیباش اینجور ادامه داد:

دیدید توی یه جمعی نشستیم و حسابی غلغله هست! صدا به صدا نمیرسه و هرکی داره با اون یکی صحبت میکنه؟ اما یهو بدون هیچ دلیلی جمعیت ساکت میشه! اون لحظه یکی از زمانهایی هست که ملک الموت به سراغ خونه میاد!

 

صدای تلویزیون زیاد بود و من پای صحبتش میخ شده بودم! اما هنوز حرفش تموم نشده بود که یهو برق رفت و سکوتی خونه را فرا گرفت! قلبم داشت از جاش کنده میشد! حتی صدای پای عزائیل را هم میفهمیدم(حس میکردم!) بدنم بی حس شده بود و طاقت تکون دادن دستم را هم نداشتم! کسی هم کنارم نبود تا کمک کنه! تاریکی کل خونه را فرا گرفته بود! چیزی نمونده بود که از ترس بمیرم!

خلاصه بعد از دقایقی برق اومد و من کم کم به حال اومدم...

نمیدونم شاید اون ماجرا تلنگری بود تا من باور کنم که مرگ از رگ گردن به ما نزدیکتر هست! اما چه فایده؟ هر روز هم مردن را به چشم خود میبینم و بفرموده قرآن با خود میگوییم: فَأَینَ تَذْهَبُونَ(پس به کجا می‌روید؟!)«التکویر/26»

اما حقیقت مرگ چیز دیگری است.قدر مسلم حتمی ترین رویداد زندگی است در سرنوشت هر جانداری. همانطور که خداوند متعال تصریح فرمود: هر کس مرگ را می‌چشد و شما پاداش خود را به طور کامل در روز قیامت خواهید گرفت...

ولی نمیدونم با وجود اینهمه آیه و روایت هنوز هم تا وقتی حضرت عزائیل به سراغمون بیاد؛ آماده نیستم...

 

 

حقیقت نوشت: یکبار جستی ملخک!دوبار جستی ملخک! آخر به چنگی ملخک...همیشه قرار نیست خونه ساکت بشه و من زنده بمونم!!!

دل نوشت:  وحشی دشت معاصی را دو روزی سر دهید تا کجا خواهد رمید، آخر شکار رحمت است ...

خلاصه نوشت: کل شی هالک الا وجه!

 


[ پنج شنبه 91/4/15 ] [ 10:54 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک